EKODOSD ARAPAPIŞTI KANYONU-AKÇAY-ARPAZ KULESİ-BEYLER KONAĞI-YÖRÜK ALİ EFE MÜZESİ ETKİNLİĞİ / KUŞADASI VE ÇEVRESİ

Ekosistemi Koruma Ve Doğa Sevenler Derneği – Ekodosd paylaşımı ; Bozdoğan Kemer Barajında bulunan Arapapıştı Kanyonu’nu, önceki yıllarda düzenlediğimiz etkinlikte yüzlerce metre yukarıdan izleme imkanı
bulmuştuk. Yaptığımız izleme çalışmalarında da Yaz aylarında kanyon içindeki suların çekildiğini görmüştük.

Aydın Büyükşehir Belediyesi’nin ekoturizm projeleri arasında yer alan ve yeni başlattığı tekne turlarıyla gezilebilen Arapapıştı Kanyonu’na bu hafta bir tur düzenledik. Akçay’ın beslediği Kemer Barajının etrafında yükselen yüzlerce metre yüksekliğindeki kanyonun içinde 6 km.lik bir tekne gezisi yaptık. Kayaların doğal oluşumlarını, mağaralarını ve dik inen yarlarını izleyerek, fotoğrafladık. Dik inen yarların arasından dar labirentlerden heyecanla geçtik. Barajdaki su seviyesinin eksilmesiyle meydana çıkan Pers Dönemi’ne ait bir kaya mezarını izledik. Dağın zor ulaşılabilen dik yarları arasına dönem insanlarının saklanmak ve barınmak için yaptığı antik dönem kalıntılarını inceledik. Baraj sularının üzerindeki yarlarda ağaçların üzerine yuva yapan Gribalıkçıl, Karabatak ve yükseklerde süzülen Kızılşahin ve Kerkenez gibi yırtıcıları gözlemledik. Kanyon içinde güzel bir havada 2 saatlik bir tur yaptık. Güvenlik açısından tekneye binen herkese can yelekleri verildi.

Tekneden indikten sonra, Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından oluşturulan köy pazarını gezdik, kanyon cafede çaylarımızı içtik. Yakın köylerden gelen üreticilerin kendi ürettikleri yerel ürünlerden satın aldık.

Her zaman yediğimiz meşhur Bozdoğan pidelerinden bu sefer vazgeçerek, Akçay kenarında bölgenin meşhur yayın ve alabalıklarından tattık. Bölgenin bitki örtüsünü zenginleştiren Akçay’ın kıyısında doğanın güzelliklerini seyrettik. Yemekten sonra, Esenköy’de bulunan görkemli bir şato gibi duran Arpaz Kulesi ve Beyler Konağını ziyaret ettik. Her geldiğimizde hayranlıkla izlediğimiz, yavaş yavaş yok oluşunu üzülerek baktığımız muhteşem kompleks yapı içinde inceleme yaptık.

Rotamızın üzerinde bulunan suların birleştiği, kuşların buluştuğu Direcik köyünde fıstık çamları üzerinde yuva yapan Gribalıkçıl kuşlarını gözlemledik.

Aydın’ın Yavaş Şehri Yenipazar’da bulunan Kurtuluş Savaşının kahramanlarından Yörük Ali Efe’nin müzesini ziyaret ettik. İçinde doğa, tarih, gastronomi, yerel ürün alışverişi gibi pekçok etkinliğin olduğu alternatif bir turizm rotasında güzel bir gün geçirdik.

Söz Sizde -Sizlerinde mutlaka Aydın ve Kuşadası'nda gezilecek yerler için söyleyecekleri vardır. Bunları bizimle paylaşırsanız memnun oluruz. -Facebook dışında yorum yapmak isteyenler alt bölümdeki yorum alanına YORUMLAMA BİÇİMİNİ ANONİM seçerek üye olmadan yorum bırakabilirler