KUŞADASI'NDA TEKNEDEN BALIK AVLAMAK / KUŞADASI VE ÇEVRESİ

KUŞADASI GÜZELÇAMLI MİLLİ PARK AÇIKLARI BALIK AVI
Kuşadalılar ve Kuşadası'nı iyi bilenler hep söyler, artık Kuşadası'nda balık kalmadı
diye... Evet Kuşadası'nda özellikle kıyıdan balık tutmak neredeyse mümkün değil bunların birçok sebebi olabilir büyük teknelerin bilinçsiz avlanması, kirlilik vb. Amatör olarak Kuşadası açıklarına giden tekneler genellikle yoğun olarak kupez avlamadan gelmezler... Antenli Mercan ve Çipura balıkları için ise Kuşadası'nda dar boğaza gitmek gerek. Boğaza gitmek için Kuşadası'ndan ve Güzelçamlı'nda turlar çıkıyor.
Bizlerde sizlere Milli Park açıklarında 29 Ağustos'ta gerçekleştirdiğimiz deneyimimizi paylaşmak istiyoruz.

Kuşadası Güzelçamlı'ya Lambukaların geldiğini duyunca bizde sırtı yapmak için plan yaptık. Avcı bir balık olan Lambuka için sırtı malzemelerimizi hazırladık. Sabah erkenden yola çıktık.

Dedik ya balık tutmak bahane, manzara şahane!
Kuşadası Güzelçamlı Limanından ayrıldığımızda henüz güneş doğmamıştı. (Daha önce yayınladığımız Güzelçamlı Limanı Fotoğraflarına buradan ulaşabilirsiniz) Güneşin doğuşunu denizden izlemek, yansımasını deniz yüzeyinde görmek muhteşemdi. Deniz ve doğa insanı dinlendiriyor ve şehrin stresinden uzaklaştırıyor.

Ayrıca Güzelçamlı Milli Parkın güzelliklerini denizden izlemekte çok keyifli, yeşilin ve mavinin her tonunu gördüğünüz durumlar oluyor. Doğası ve deniziyle Kuşadası'nın vazgeçilmezlerinden Milli Park. Neredeyse yerli ve yabancı tüm ziyaretçiler Milli Parkı görmeden Kuşadası'ndan gitmezler. Milli Park ile ilgili daha önce yayınladığımız fotoğrafları buradan görebilirsiniz.

Güzelçamlı açıklarında balık nerde tutulur?
Bizler Lambukaları Güzelçamlıların tabiri ile dubanın olduğu yerde, yani Güzelçamlı Aydınlık Koyu açıklarında olduklarını öğrendik ve o yöne yol aldık.

Lambuka avı çok keyifli!
Kısmet belki bir şeyler çıkar dedik, Güzelçamlı Limanından avlanma bölgemize ulaşana kadar sırtılarımız denizde idi. Fakat bir hareketlilik olmadı.
Lambuka bölgesine geldiğimizde hem malzeme eksikliğimizden hem de bölgeye istediğimiz zamanda gelemediğimiz için az bir Lambuka avlaya bildik.
Sırtıyla Lambuka avını bırakıp normal avlanmaya geçtiğimizde, çok sayıda Kupez ve az sayıda mercan avladık. Bir başka sefere daha çok tutarız umuduyla avımız sonlandırdık.

Dönüş yolunda aynı güzellikleri görerek yolculuğumuz devam etti. Tekneyle açılmanın avantajıyla istediğimiz koyun açıklarında durup tertemiz Güzelçamlı Milli Parkın sularına bıraktık kendimizi.

Dönüş yolunda teknemizin önüne sürekli can yelekleri, deniz yatakları ve şişme büyük simitler çıktı. Bunları teknemize aldık. Açıklarda olan bu malzemeler ya Milli Park koylarından geliyor diye ya da son zamanlarda bölgemizde çok yakalanan Suriyeli göçmenlerden kalma olduğunu tahmin ettik.

Balık avına çıkarken dikkat edilmesi gerekenler!
Bizlerden size tavsiye; Balık tutmak için yem mutlaka taze olmalıdır. Olta malzemelerinizi eksiksiz kontrol ederek, yedekli olarak yola çıkın, bizler bu konuda hatalar yaptığımız için sıkıntılar yaşadık. Ve mutlaka yanınıza yeterinde yemek veya atıştırmalık yiyecekler, bol su alın; Eğer teknenizin üzeri açık ise mutlaka şapka gibi koruyucu almanız yararınıza olacaktır.

Sizlerde bize yazabilirsiniz!
Kuşadası ve çevresinde balık tutmak ile ilgili deneyimlerinizi Kuşadası Benim Facebook Sayfamıza veya kusadasibenim@gmail.com iletişim adresimize ulaştırabilirsiniz.

Saygılarımızla...,
03.09.2015
Kuşadası Benim

Söz Sizde
-Sizlerinde mutlaka Kuşadası ve Güzelçamlı Balık Avı için söyleyecekleri vardır. Bunları bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.
-Facebook dışında yorum yapmak isteyenler alt bölümdeki yorum alanına YORUMLAMA BİÇİMİNİ ANONİM seçerek üye olmadan yorum bırakabilirler